תה ירוק

דיאטה באמצעות תה ירוק

התה הירוק מוכר וידוע כבעל סגולות בריאותיות רבות. הוא נחשב לאחד מצמחי המרפא העתיקים ביותר בתרבות הסינית. מאז ימי הביניים נעשה שימוש בתה הירוק אשר סייע להקל  על תסמינים שונים כגון בעיות עיכול, כאבי בטן,  כאבי ראש, כולסטרול גבוה, בעיות השמנה, מניעת עששת, סיוע  במתן שתן, דיכאון וכו'.

יתרונותיו של התה הירוק רבים, הוא מסייע לתהליכי דיאטה ולתפקודן התקין של מספר מערכות בגוף ובעיקר מערכת העיכול. התה הירוק, כמו כל הסוגים הרבים של התה, מופק מצמח בשם קמיליה סיננסיס. כל תה מעובד בצורה וברמה שונה על מנת להגיע לרמה שונה של חימצון.

בתה הירוק קיימת תרכובת פעילה יותר מאחר והוא עובר תהליך חימצון קצר יותר, על כן התרכובת של התה הירוק יעילה ואפקטיבית. בתה הירוק מצוי רכיב הנקרא קטכין, הקטכין הוא זה אשר מסייע לגוף בתהליכים הדיאטטיים, הוא מפחית את התשוקה למתוקים, מסייע בשריפת הקלוריות והשומנים, מגביר ומשפר את תהליכי המטבוליזם, ובנוסף, הוא בעל השפעה נוגדת חמצון ומסייע בנקיון הגוף מרדיקלים חופשיים.

התה הירוק חוסם את ספיגת הגלוקוז בדם, מעכב את פירוק הפחמימות ומסייע בשריפת השומנים, כך הוא מצליח למנוע השמנת יתר ומחלות כגון סכרת. את התה הירוק ניתן לצרוך בחליטה (בתפזורת) או בכמוסות (בריכוזים שונים).

חסרונות התה הירוק


התה הירוק מכיל קפאין, ואם צורכים אותו בכמות גדולה הוא עלול לגרום להפרעות בשינה.
אנשים הנוטלים תרופות לקרישיות הדם (למשל קומאדין) מומלץ להמנע מצריכה מוגברת של התה הירוק.

ממחקרים רבים עולה כי שתיית התה הירוק תסייע בהפחתת רמות הכולסטרול בדם וכן בשריפת קלוריות ועל כן יש לו את הפוטנציאל להשפיע על תהליכי הרזיה, אך בסופו של דבר, אדם הרוצה לרדת במשקל צריך להגיע למצב של גרעון קלורי ועל כן, התה הירוק בלבד אינו יכול לסייע בירידה במשקל אך הוא בהחלט יכול לסייע להליכי הדיאטה ולגרום לשריפת אנרגיה גבוהה יותר.


על מנת לרדת במשקל יש להקפיד על אורח חיים נכון, תזונה נכונה ובריאה, הפחתה בכמות הקלוריות היומית ועל פעילות גופנית, בנוסף, יש לצרוך  4 כוסות תה ירוק ליום אשר יסייעו לתהליכי ההרזיה.

בהצלחה.