שיפוץ קל לדירה

שיפוץ קל לדירה בימים קשים DIY

אחד מיתרונות המיתון הוא שפתאום נחשפו המון מקומות חניה ברחוב. לא שאנשים ויתרו, חלילה, על מכוניותיהם, אבל עגלות השיפוצניקים עמוסות שברי הלבנים והדלתות שגזלו כל חלקה טובה נעלמו מהנוף האורבאני ואיתן נגוזו קולות הניסור, הקידוח והדפיקות שפגמו בשנת הצהרים של המובטלים.

אכן, שיפוץ דירות הוא תענוג שרבים דוחים אותו לימים טובים יותר. אך בכל נפש יהודיה חבוי גם גן פולני שלא מאפשר לה ליהנות בחדר השינה בלי לציין לעצמה שהתקרה נראית קטסטרופאלית.

לא מוכרחים ניתוח פנים רדיקלי כרגע גם לא מהפך ברמת אדריכלים,היא אומרת לעצמה. אפשר בינתיים להסתפק באיפור, בוטוקס וחומרי מילוי פה ושם.

לא מוכרחים ניתוח פנים רדיקלי גם בדירה. גם תיקונים ושינויים קלים יכולים ליצור את ה"וואו" המיוחל.

אפשר לעשות השתלמויות בנוסח עשה זאת בעצמך ולערוך את השינויים האלה לבד או עם בן הזוג, או להיעזר בכוח עבודה זול של פנסיונרים המחפשים קריירה חדשה, מובטלים או סטודנטים באתר "חלטורה".

שמתי לי פודרה

אין כמו "מייק אפ" על הקירות להסוואת כתמים ופגמים ולהשגת מראה רענן. מחירי הצבע לא בשמיים, עזרי הצביעה זולים וקלים לשימוש, ניתן להשיג צבעים שדי בשכבה אחת שלהם כדי לגמור עניין, ואפילו למצוא צבעים נטולי ריח. זו הזדמנות פז לעשות קצת ספורט כמו דילוג על סולם ומתיחות ולצבוע לבד את הדירה.

לפני הצביעה, עם הזזת הרהיטים, אולי כדאי להתארגן מעט, להעיף או לתרום חפצים בהם לא השתמשתם יותר משנה ולדלל רהיטים מיותרים.

למרות שבז' הוא הפייבוריט של הפולניות ולבן הוא ברירת המחדל של הישראלים, אולי כדאי להעז ולחשוב על קיר או שניים בגוונים אחרים.

חורים וסדקים – לסתום ב"פוליפילה". עובש – לקרצף בנייר זכוכית, לנקות בתערובת של אקונומיקה ומים או בספריי מיוחד כדי להשמיד את הפטרייה, להמתין לייבוש ולמרוח בצבע יסוד.

דקורציה ועיצוב הבית

אם נמאס לכם לבהות בנופי טבריה ופרחים בוואזה ממוסגרים במסגרת מסולסלת ובדה – אולי כדאי לגנוז כמה תמונות, להחליפן או לקשט את הקיר במדבקות דקורטיביות חדשניות ויפהפיות. אלו מדבקות גדולות מאוד עד ענקיות ההופכות את כל מה שחשבנו על המושג הזה.

באמצעותן ניתן להגיע לאפקטים מרהיבים , להצמיח עצים מהרצפה עד לתקרה, להפריח ציפורים מסוגננות ליד החלון, להצעיד חתולים בחדר הילדים, ליצור דוגמאות גאומטריות, פופ ארט ואופ ארט או כל עיצוב אישי בו חשקתם. המדבקות ניתנות להסרה ולהעברה.

30 רעיונות נוספים שיכולים לעיצוב הבית

תסרוקת לארון המטבח

אם מצבם הפנימי של ארונות המטבח סביר ורק הדלתות מצ'וקמקות, קיימת אפשרות להחליף אצל נגר רק את הדלתות.

אם משטח הדלתות חלק, ניתן לחדש אותן באמצעות טפט .כדאי להשתדל למצוא טפט שאינו קצר מרוחב הדלת, להסיר הדלת מהצירים ולהוריד את הידית. לנקות הדלתות בסמרטוט לח ולייבש במגבת נייר. לחתוך את הטפט באמצעות סכין יפנית לפי הריבועים שבצדו האחורי. לגלול הטפט באיטיות ולוודא הצמדת החלקים שהודבק ע"י לחץ בסמרטוט. אם נשארו בועות מעטות לאחר ההדבקה, ניתן לנקב בסיכה ולהקוויץ' ע"י לחץ בסמרטוט.

אם רוצים לצבוע בדוגמת עץ – ניתן לעשות זאת באמצעות צבע "פיינט אנד גריין" בו יוצרים את הפסים דמויי העץ באמצעות מסרקון מצורף. אפשר לצבוע בצבע חלק ולהדביק מדבקות דקורטיביות על חלק מהדלתות.

שיש דהוי אפשר לנסות ולהבריק האמצעות כמה טיפות שמן זית או וקס לרצפה בכמה נגלות. אפשר גם לקנות תכשיר מקצועי יותר להברקה כמו "מלרוד פוליר" של חברת יעקובי המצפה את השיש ומגן עליו.

כתמים קשים הם בעייתיים. אם יש תקציב גדול יותר אפשר לעשות מבצע משולב של פוליש מקצועי לרצפות ולשיש.

משקפי שחייה באמבטיה

שריטות קלות באמבטיה אפשר לטשטש באמצעות צבע אמייל מיוחד הנמכר עם מברשת צמודה. אמבטיה במצב בלתי הפיך אינה חייבת החלפה. ניתן לבצע עליה הלבשה אקרילית מהירה וזולה יחסית.

אריחי קרמיקה או חרסינה ממורטטים נראים כך לעיתים בגלל הצטברות אבנית. מנה הגונה של חומר מסיר אבנית כמו "דורגול" יכולה לחולל נפלאות במראה האריחים והברזים. לא לשכוח לעטות כפפות ומשקפי מגן (אפשר לנצל את משקפי השחייה).

החומר שבין האריחים הידוע במקומותינו כ"רובה" יכול לחרוץ לשבט או לחסד את מראה האריחים. לפעמים ניתן להלבין את הרובה במברשת שיניים טבולה באקונומיקה, אך אם היא פגומה – רצוי לשלוף אותה באמצעות מכשירים ידניים או גלגלת המחוברת למקדחה כשהאריחים מוגנים באיזוליר בנד.

את תערובת הרובה (ניתן להשיג בגוונים שונים) מכינים ביחס של שלוש יחידות חומר על יחידת מים, ממתינים חמש דקות ומורחים בתנועות אלכסוניות במרית גומי. להמתין לפחות 24 שעות ולנגב את השאריות.

אם האריחים משעממים, אפשר להדביק פה ושם מדבקות מעוצבות מיוחדות לאמבטיה הניתנות להשגה בחנויות "עשה זאת בעצמך" כאלה או אחרות …

ראש מקלחת חדש, מתלי מגבות מסוגננים ווילון אמבטיה חדש ירעננו את מראה חדר האמבטיה.

אם צדה הפנימי של דלת הפלדלת דהוי ,אפשר לצבוע אותה ב"פוליאור". גם כאן אפשר לשלב מדבקה. אם הציפוי שרוט, אפשר להדביק עליו חומר הקרוי "וינוליט", טפט חזק או מראה.

מאת :אורי האינסטלטור – אינסטלטור בבאר שבע והדרום