ילדה

צרכנות הורים בעידן המודרני !

צרכנות אינטרנטית

רשת האינטרנט נכנסה לחיינו בסערה וגרמה לשינויים רבים בכל תחומי החיים, עד שקשה לספור אותם. אחד התחומים שהושפעו בצורה המשמעותית ביותר מהתפתחותה של הרשת לאורך השנים הוא תחום הצרכנות.

הצרכנות הדיגיטלית אמנם התפתחה בהדרגתיות, אך הגיעה היום כבר למצב בו היא מהווה נתח נכבד מהפעילות הצרכנית הכוללת. צרכנות ברשת אינה מסתכמת בקניית המוצרים עצמם. קניה דרך הרשת היא תהליך נרחב שכולל פעולות נוספות של הצרכן, ביניהן תהליך השוואת מחירים, חיפוש אחר מבצעים, שימוש בקופונים וקריאת ביקורות וסקירות אודות מוצרים שונים. לא סתם מכנים את העידן שבו אנו חיים עידן המידע-כאשר יש כל כך הרבה מידע שימושי וזמין, ברור כי כל צרכן נבון יבחר לעשות בו שימוש.

בתוך עולם הקניות ברשת בולט במיוחד הנתח של הורים לילדים כצרכנים פעילים מאוד. גידול ילדים הוא דבר יקר בכל העולם המערבי, על אחת וכמה וכמה בישראל והורים רבים פיתחו מודעות צרכנית גבוהה ומחפשים היום דרך לעשות קניות נבונות וזולות יותר דרך הרשת.ישנן אפשרויות רבות מאוד לקניית מוצרים לתינוקות וילדים דרך הרשת, בארץ ובחו"ל וככל שעובר הזמן יותר ויותר הורים מאמצים את השיטה ובוחרים בדרך זו.

אין סוף מוצרים לתינוקות וילדים ברשת

הכמות והמגוון של המוצרים לתינוקות וילדים שקיימת ברשת היום היא אין סופית. לכל צורך וחשק אפשר למצוא היום מענה מיידי בלחיצת כפתור. הקניות דרך הרשת אפשרו את הנגישות לשוק הבינלאומי וחפשו בפני ההורים הישראלים עולם חדש של מוצרים ומחירים.
בגדי תינוקות וילדים, צעצועים מיוחדים, מתנות ליולדת, מוצרים לבית הספר ועוד-הכל ניתן לרכוש היום ברשת, יותר בזול, יותר מגוון וכל זה מבלי לצאת מהבית.

התחום של מתנות לידה התפתח במיוחד בעידן הצרכנות הדיגיטלית, שכן רכישה מקוונת של מתנות ליולדת מאפשרת היום משלוח של המתנה עד לבית החולים או לביתה של היולדת וכל זה בלחיצת כפתור פשוטה.

תחום נוסף שהושפע רבות מהשינוי הוא התחום של בגדי תינוקות וילדים. אין היום הורה שלא מכיר חנויות כמו נקסט ועלי אקספרס, בהן ניתן לרכוש בגדים איכותיים במחירים זולים יותר מהחנויות בארץ ואף לקבל אותם בדואר ללא תשלום דמי משלוח.

תופעה מעניינת נוספת שהתפתחה ברשת היא תופעת הקופונים. אמנם היא אינה ייחודית לתחום של מוצרי ילדים, אך היא חזקה במיוחד בתחום זה. אתרים שלמים של קופונים להורים מככבים היום ברחבי הרשת והרשתות החברתיות, כאשר הם מחזיקים מאות אלפי חברים ומשתמשים פעילים.

ניתן לראות, אם כן, שצרכנות בכלל וצרכנות הורים בפרט קיבלו תפנית משמעותית בעשור האחרון בעקבות התפתחותה של רשת האינטרנט ומעניין יהיה לראות בשנים הקרובות כיצד יפרצו הגבולות מחדש ועד כמה הקניות ברשת יגדלו ואיזה נתח שוק הן יתפסו מתוך השוק הכללי.