ניהול נכסים

למה צריך חברת ניהול נכסים?

קצב החיים שלנו משתנה כל הזמן. כמות הזמן הפנוי שלנו הולכת וקטנה, ביחס ישר לגידול בכמות המטלות שאנו לוקחים על עצמנו. במקביל, אנו משקיעים יותר באיכות החיים שלנו ובעיקר בבית. אנו משנים את עיצוב הבית לעיתים תכופות, ונהנים מהשינוי. תחזוקת הבית הופכת לפיכך למורכבת יותר ויותר. מכלול הגורמים הללו גרם לרובנו לזנוח מטלות תחזוקה שוטפות שנדרשות בבתינו.

בישראל במשך שנים רבות הייתה מקובלת השיטה של "אני יכול לבד", אך בשנים האחרונות אנו רואים מגמה הפוכה – כניסה של גורמים מתמחים בכל תחום, לרבות הבית. מושגים שהיו זרים לנו כמו ניהול נכסים, ניהול בתים, הופכים ליותר נפוצים. בעל הנכס הפך לצרכן חכם המבין שהשינוי באורך החיים הינו מבורך, ומעביר לגורם המתמחה את האחריות והדאגה לנכס.

תהליך זהה, אך מואץ יותר, ניתן לראות בבניינים משותפים. ועד הבית המסורתי, שהתאפיין בחיכוכים רבים בין דיירי הבניין מחליף את מקומו בחברת ניהול בתים משותפים.

ההתייחסות הנכונה לדירה, בית עם חצר, ואפילו בניין דירות שלם, היא כנכס. כל נכס הינו נכס מניב. גם אם אתם גרים בדירה קטנה שנקנתה בעזרת משכנתא, עדין מדובר בנכס מניב. הדירה מספקת לכם מקום מגורים, רמת חיים מסוימת ועוד יתרונות רבים שקשה למנותם. לא כל "תנובות" הנכס נמדדות רק בכסף. גם בטחון, סביבה רצויה, תחושת שייכות למקום, שווים לנו הרבה מאד כסף בטווח הארוך והקצר. אך חשוב מכל, כאשר אנו גרים בדירה, ובמקום לשלם שכ"ד, אנו פורעים הלוואה, אנו קונים את הדירה בתוכנית תשלומים.

הנכסים בבעלותנו הופכים עם השנים יותר מורכבים. הצרכים הטכנולוגים שלנו מתרבים וכך גם המערכות בבתינו.

ניהול נכסים – דוגמאות לשינויים:

  • ניהול נכסים בניין משותף: עד לפני 20 שנה בישראל בניין משותף היה בין 2-5 קומות, ללא מעלית, אינטרקום וכו'. בניינים היום לרוב נבנים לגובה 8-22 קומות, יש בהם מספר מעליות, מערכת להגברת לחץ המים, מערכת ניהול שפכים, מערכות מיזוג, מערכות מניעה וכיבוי אש, ועוד (בבניינים רבים יש גם חדר כושר, בריכה, לובי מפואר, חדר משחקים והסבה).
    השינוי הגדול ביותר היו במספר הגדול של הדיירים בבנין וחוסר ההיכרות ביניהם! גם בבניינים מסורתיים וישנים הרכב הדיירים השתנה, כיום כבר קשה למצוא "מתנדבים" לניהול ועד הבית.
    כל הגורמים הנ"ל הופכים חברות ניהול בתים משותפים לצורך מחויב המציאות! חברת ניהול נכסים יכולה לתת פיתרון מלא לכל הצרכים שהוזכרו ובעיקר: לעשות זאת בצורה יעילה, זולה יותר, וללא חיכוך מיותר בין דיירי הבניין.
  • ניהול נכסים וניהול בתים: שינויים טכנולוגיים, שינויים בצורת החיים שלנו וגם אילוצים, גרמו לחללים בהם אנו גרים להיות הרבה יותר מורכבים ומתוחכמים.
    אם פעם תמיד היה זמן ו"זוג ידיים טובות" היום זה לא מספיק! הסטנדרטים שלנו עלו, לנו אין זמן למטלות ארוכות בבית, אך חשוב מכך, צריך ידע ויכולת להבין מגוון ענק של מערכות. כדי לתפעל בית היום, צריך להכיר ולסמוך על המון בעלי מקצוע: חשמלאי, אינסטלטור, איש מיזוג, איש תקשורת, מומחה לאזעקות, מומחה תקשורת, גנן ועוד.
    קשה למצוא אנשים שיבואו לסדר, יגיעו בזמן, לא יגרמו נזקים עקיפים, לא ילכלכו, וגם יגבו מחיר הוגן עבור עבודתם.
    עקב כל השינויים הנ"ל צצות היום הרבה חברות ניהול נכסים, ניהול דירות, ניהול בתים, שתפקידן לרכז את כל המטלות תחת כתובת אחת, ולדאוג לפתרון נוח וזול גם לטווח הארוך.
    חברת ניהול נכסים טובה עובדת לטווח ארוך, בניגוד לאיש מקצוע שרואה רק את המטלה שלו מול עיניו ולא את התמונה הכוללת. שרלטנים וחאפרים יש בכל תחום, מחובת הלקוח לבדוק עם מי הוא עובד, ולמי הוא משלם! היתרון הגדול בחברת ניהול נכסים, היכולת לחסוך את החיכוך המיותר עם הרבה בעלי מקצוע, חברת ניהול נכסים אחראית על כולם, לרבות נזקים ואחריות לטווח ארוך.
    בטווח הארוך אפשר להעריך כי תשלום קבוע לטובת חברת ניהול נכסים מוזיל את אחזקת הבית למול ניהול עצמי של ביתנו (במונחים של זמן, דאגה ובעיקר כסף).
כמה דוגמאות לתקלות שחברות ניהול נכסים יאתרו ויטפלו עבורכם

לסיכום: כמו בכל תחום, מומלץ להעביר את המושכות למומחה.
חברת ניהול נכסים מקצועית תפתור אתכם מדאגותיכם, ותעשה זאת בצורה טובה יותר ולרוב גם בצורה זולה יותר. אך חשוב מאד להקפיד ולבחור את החברה הנכונה עבורכם! טיב השרות ביחס למחיר, הגישה, חברה גדולה או חברה קטנה עם שרות זמין וגמיש.
לכל חברה יש את היתרונות שלה. החשוב מכל, הקפידו לא "לעבוד" מול חברה אלה מול אדם אחד בחברה, שדואג עבורכם, מטפל בצרכיכם, ובעיקר מבין אתכם!

רז פרוייקטים – ניהול נכסים ובתים משותפים