טיפוח שיער

טיפוח השיער בעונת מעבר …

שתי בעיות שיער אופייניות לתקופת המעבר: הצטברות של נזקי שיער שנגרמו מהחום הגדול של הקיץ, וכמו כן תופעת נשירת שיער מוגברת האופיינית לתקופת המעבר.

שיקום נזקי הקיץ

הקיץ הישראלי מאופיין בחום כבד, שמש חזקה ואחוזי לחות גבוהים- הגורמים לנזק עצום לשיער: השיער במצבו הטבעי מוגן מחדירת מחמצנים ומזיקים על ידי ציפוי שומני ושכבת קרטין המסודרים לאורך השערה בטקסטורת רעפים- באופן שמגן על השערה לכל אורכה. רחצה במי ים ובמי בריכה עמוסי כלור בשילוב עם השמש החזקה, פוגמים בשכבת ההגנה החיצונית הטבעית: השכבה נפגמת ונסדקת, מגנזיום, סידן ואבנית משאירים משקע שמכסה את הברק הטבעי של השיער, והשערה מאבדת את הלחות והשומן הטבעיים שלה, מתייבשת, נשברת, ומתפצלת. בסוף הקיץ, מומלץ להגיע לטיפול ייעודי אצל מעצב השיער לשיקום השערות- טיפול של למינציה ושיקום קרטין, המחזק את השיער ומגן עליו.

טיפול ביתי מומלץ לשיער

מסכת הזנה תיקון מיידי ליצירת שיער עשיר ומלא תנועה. מוצרי הסדרה כוללים קריאטין לצד פולימרים מטפחים המסייעים לחזק את השערה מבפנים ומבחוץ. מוצרים אלה מספקים מענה לקצוות מפוצלים תוך הגברת רמות הברק, הרכות והלחות של השיער. כוללת גם מרכיבים ייחודיים כגון תמצית משי וחמאת שיאה. המסכה מחדשת את כל מרקמי השיער ומותירה אותו מלא ברק ורך למגע באופן מיידי.

מסכת ההזנה מאזנת בין היובש לרמת השומן הטבעית, ומחדירה לשיער לחות ופרוטאינים. במקרה של שיער יבש ופגום במיוחד- ניתן למרוח את המסכה על השיער- לישון איתה, ולשטוף בבוקר. כמו כן ניתן גם להגביר את פעילות מסכת השיער על ידי שימוש במגבת חמה: לאחר מריחת המסכה על השיער עוטפים את הראש במגבת חמה. מגבת חמה היא מגבת ששפכתן עליה מים רותחים, שמנערים קצת לפני ליפוף הראש. החום והאדים שבמגבת החמה- פותחים את תאי השערה- ומאפשרים למרכיבי הלחות וההזנה הפעילים של המסכה לחדור לשכבות העמוקות . להישאר עם המגבת לכ-10 דקות, ולשטוף.

טיפול בנשירת שיער בעונת המעבר

נשירת השיער מוגברת בעונת המעבר והיא באה לאחר חודשים ארוכים של חשיפה לזיהום אוויר חיצוני, והורמונים כימיים. לשיערה כמה שלבי גדילה קבועים: היא גדלה כל חודש בכ-1 ס'מ במשך כ-3 שנים, לאחר מכן נכנסת לשלב המנוחה- שבה היא אינה גדלה במהלך כמה חודשים, ולאחר מכן- היא נושרת. חשיפה לזיהומי אוויר ולהורמונים כימיים המצויים בדשנים המרוססים על פירות וירקות, בעשן המכוניות ואפילו בבקבוקי פלסטיק- מאיצים את השערות לעבור לשלב המנוחה שלהן- ולנשור בעונת המעבר.

גם לחץ וסטרס גבוה, הריון ולידה, דיאטות 'רעב', חשיפה מוגזמת לשמש ולזיהום אוויר, חשיפה מרובה לכלור במימי הבריכה, בעיות בבלוטת התריס ותרופות מסוימות, גם הם גורמים לנשירת שיער מוגברת- ולכן במקרה כזה יש להיוועץ ברופא. להתאמת תכשיר טיפוח- חשוב להתייעץ עם מעצב השיער שלך, שידע לנתח את מצב שיערך ולהתאים לו את תכשיר הטיפול הנכון.

טיפול ביתי מומלץ: שימוש בסרום המאיץ את מחזור הדם בקרקפת, מזין את זקיק השערה ומחזק אותו ואת השערה לכל אורכה, ובכך מעודד צמיחת שיער חדש. כמו כן חשוב בחורף להכניס לתפריט התזונה את המרכיבים המעודדים ומחזקים את צמיחת השיער: חלבונים, דגים, אבוקדו, תות שדה ושקדים.