עיצוב בית

בין קוסמטיקה ,עיצוב פנים ושיפוצים

לא מעט אנשים מתחום העיצוב ושיפוץ הבית מתייחסים לעבודת שיפוץ ועיצוב פנים ואל קוסמטיקה ולא בכדי, הריכוז ותשומת הלב לפרטים המעורבים בעבודת שיפוץ הבית ועיצובו הם ללא השוואה לאף תחום אחר.

לא משנה אם מדובר בעבודות גבס ליצירת נישות גבס או מחיצות גבס, עבודות ריצוף או פרקט, ריהוט קבוע, צבע או כל עבודת שיפוץ אחר בבית, בדירה או במשרד, שיפוץ הוא עניין רציני והחברות שמספקות שיפוצים בסגנון אחר חייבות לשים את כל תשומת הלב לפרטים ולדרישות אותן מציב הלקוח על מנת לספק תוצאה ברמת גימור גבוהה ככל שניתן.

התחום "החם" כיום בנושא השיפוצים והעיצוב הוא תחום הגבס שהחליף לאחרונה את העיצוב בעץ. גבס הוא חומר מאד נוח לעיבוד ועיצוב אולם יחד עם זאת חזק הרבה פחות ממקבילותיו בתחום העץ והבנייה המסורתית, למרות זאת, ישנן שיטות כיום לגרום למחיצות, נישות וקירות גבס להיות חזקים דיים ועמידים דיים על מנת לשמש בעיצוב פנים כמעט בכל חדר או חלל. אותם שיפורים הם בדיוק חלק מן הפרטים הקטנים שיש לשים אליהם לב כאשר מבצעים שיפוץ המערב עבודות גבס. לא מעט אנשי מקצוע שאינם מנוסים דיים בתחום הגבס ניגשים לעבודה ללא ידע מוקדם או נסיון ופשוט מסתמכים על עצות כאלה ואחרות של בעלי מקצוע אחרים או חנויות חומרי בניין, כאשר לאמיתו של דבר, עבודה עם גבס דורשת ריכוז, נסיון ומקצועיות על מנת לספק תוצאה ברמת גימור מושלמת.

תחום נוסף חשוב לא פחות הוא תחום הריצוף והפרקטים. תחום זה הגיע לאחרונה לשיאו עם התפתחות הטכנולוגיה ומדע החומרים המאפשר לנו ליצור עבורכם רצפת פרקט בכל סגנון שתרצו ממש כאילו הייתה עשויה מעץ, אבן, שיש או כל חומר אחר כאשר הלכה למעשה החומר שנעשה בו שימוש הוא פולימר חזק ועמיד מאד. שוב גם כאן נדרשת תשומת לב לפרטים ומקצועיות רבה על מנת לספק עבודה איכותית ותוצאה משביעת רצון.

גם כן תחום נפוץ ביותר בקרב אנשי עיצוב פנים ושיפוץ הוא הצבע. צבע הוא למעשה עורו של הבית, ממש כמו שאנו דואגים לעור גופנו וחשוב לנו לטפחו בקביעות , כך גם צבע הבית דורש חידוש ותיקון מדי פעם בפעם על מנת לשמור על מראה טוב וחיובי. צבע הוא תחום הכולל בתוכו המון תת תחומים כמו למשל שליכט (ציפוי צבעוני או טיח צבעוני) צבעים מסוגים שונים, חיסון חומרים נגד פגעי מזג האוויר ועוד.

הגבס היום הוא אחד מחומרי הגלם הנמכרים ביותר בתחום עיצוב הבית. הקלות היחסית בשימוש בגבס לעיצוב מחדש או יש האומרים הגדרה מחדש של חללי הבית , הדירה או המשרד מאפשרים לבעלי המקצוע כמו גם ללקוחות המעוניינים בעיצובי גבס – אפשרויות עיצוב בלתי מוגבלות.

בעוד שדרושה מידה מסוימת של ניסיון ומקצועיות על מנת לעבד את חומר הגלם המגיע בצורת לוחות, התוצאה מדברת בעד עצמה לא משנה אם מדובר בנישה מגבס לפלזמה או LCD בסלון, מחיצות גבס בפינת האוכל ואפילו מטבע שלם.

כמה דוגמאות נהדרות לעיצוב ע"י גבס

אז מה צריך לדעת על גבס?

ראשית הגבס הוא חומר קל, עמיד יחסית, ונוח מאד לעיבוד.תיקונים יכולים להתבצע במקום ואין ממש צורך לחכות שהחומר יתייבש כפי שאנו מכירים משיטות בנייה מסורתיות יותר כמו למשל שימוש בבטון או בלוקים.

למרות כל יתרונותיו, לגבס יש חסרון בולט והוא עמידות החומר ללחץ ישיר ולחות, בשני המקרים הללו, קיר גבס יכול שלא להתאים, למשל קיר התומך ארון או ארונית עדיף שלא יבנה מגבס בשל הצורך בחוזק החומר לאורך זמן ועמידות בפני שימוש תכיף, קיר חיצוני החשוף למים ולאיתני הטבע עדיף לבנות מחומרי גלם אחרים.

למרות זאת, ישנם פתרונות גם לבעיות אלו, למשל, ניתן להקנות עמידות ללחות מים ואיתני טבע לקירות גבס על ידי משיחה בחומרים משמרים ומיד לאחר מכן צביעה בצבע שמן איכותי על מנת לשמור על הקיר מפני לחות.

לא מעט בעלי מקצוע זנחו את כל תחומי העיסוק שלהם והתמקדו בעיצובי גבס ולא בכדי, האפשרויות הן מילולית – בלתי מוגבלות והתוצאות מדהימות.