הדברת נמלים

איך מבצעים הדברת נמלים ?

נמלים השייכות למחלקת החרקים מכילות מספר רב מאוד של מינים שהסתגלו באופן מרשים לסביבת מגוריו של האדם. הנמלים מהוות את אחד המזיקים הטורדניים ביותר לאדם והצורך ב-הדברת נמלים נובע בדרך כלל מפגיעה ברכושו ולא בשל היותם גורמי סיכון בריאותי (לא כך הוא למשל במקרים של עקיצות מנמלת אש). בואו נכיר בעובדות בשטח, אנחנו והנמלים חולקים את אותה סביבת מחייה. גם אם נתאמץ מאוד, לא נצליח להרחיקן מאזור המחייה המשותף לנו. לכן עלינו לפתח שיטות שונות שיעזרו לנו להקשות עליהן את החיים המשותפים ולגרום להם לצאת מביתנו!

הדברת נמלים – השיטות:

מניעה !! זוהי השיטה החשובה והיעילה ביותר ב-הדברת נמלים. אם נמנע את כניסתן, נוכל למנוע מבעוד מועד את נזקיהן ולא להזדקק לשימוש באמצעי הדברת נמלים כימיים.
המניעה מורכבת ממספר שיטות:

סתימת פתחים מהן נכנסות הנמלים

אחסון מזון בכלים אטומים כגון כלי זכוכית או מתכת
שמירה על ניקיון הבית והרחקת שאריות ופירורים מרחבי החדרים
הקפדה על ניקיון השיש. לאחר הכנת האוכל מומלץ לנגבו ולהרחיק ממנו שאריות מזון
הקפדה על ריקון פח הזבל
השתדלו לא להשאיר פירות טריים בסלסלות פירות חשופות, פיצוחים או כל מיני מזונות ללא סגירה
איתור קן הנמלים או מיקום החדירה לבית כאשר אנו רואים שיירות של נמלים בבית, מומלץ לנסות ולאתר את מקום הכניסה שלהן או את הקן ממנו הן מגיעות. בדרך זו יתכן ונוכל לאטום את פתח הכניסה ובכך לפתור את הבעיה או לבצע טיפול נקודתי בקן הנמלים. איתור נקודת הכניסה יועיל מאוד למדביר בבואו לרסס את הבית.

הדברת נמלים כימית הדברת נמלים תוך שימוש בחומרי הדברה כימיים הינה הפתרון האחרון לבעיית הנמלים משכל האפשרויות שצוינו לעיל לא הועילו. כיום עומדים המדבירים בפני בעיה ביעילות ההדברה הכימית הקיימת ל-הדברת נמלים. בשנת 2008 נאסר השימוש בחומרי הדברה מקבוצת הזרחנים האורגנים לצרכי הדברת נמלים. הדבר פגע קשות ביעילות ההדברה כנגד מזיק זה. הזרחנים האורגנים סיפקו פתרון הדברה יעיל ולאורך זמן שהיה מקנה שקט מנמלים לתקופה ארוכה. עם השנים הוכח כי קבוצת חומרים זו גורמת לנזק סביבתי ובריאותי גדול ולכן הוחלט להוציאם כמעט כליל משימוש תברואי. כיום מותרים לשימוש חומרים מקבוצות הפירתרואידים, הקרבמטים, חומרים מיקרוקפסולריים ופתיוניים. כולם מספקים פתרונות ל-הדברת נמלים אך אינם מצליחים להגיע ליעילות וקלות ההדברה כפי שהתקבלה ע"י הזרחנים האורגנים. צריך לזכור כי ב-הדברת נמלים, לא רק סוג החומר קובע את יעילות ההדברה. אופן יישום החומר הינו מרכיב חשוב לא פחות. גם אם ניישם את החומרים הטובים ביותר אולם לא נעבור ביסודיות על כל המקומות המועדים לכניסת נמלים, לא נקבל פתרון מוצלח ב-הדברת נמלים.

איך להפתר מנמלים ?

הדברת נמלים – לסיכום

מאחר והנמלים חולקות עימנו את סביבתנו ורבים הסיכויים שכך זה יימשך עוד שנים ארוכות, עלינו ללמוד לחיות עימן בשכנות ובשלום. רצוי למנוע את כניסתן לביתנו ככל האפשר באמצעים ידידותיים לסביבה ותוך שימוש מועט ככל האפשר בחומרים כימים. וגם אם פעלנו לפי ההנחיות ומנענו את כניסת הנמלים ובכל זאת שמנו לב כי נמלה אחת או שתיים מצליחות לחדור לביתנו, מומלץ מאוד להגדיל את הסבילות כלפי נגיעות הבית מנמלים. אחרי ככלות הכל, רובצת על כתפינו אחריות כבדה לשימור סביבתנו והגנה על בריאותינו. כל עוד לא נעשה נזק חמור ממזיק כלשהוא ובמקרה זה מהנמלה, לא רצוי לפעול כנגדו באמצעים דרסטיים שיגרמו יותר נזק מתועלת. ואם כבר חובה לפעול להדברת נמלים שהפכו לפולשים קבועים ובלתי רצויים, פנו לחברת ההדברה המתמחה ב-הדברת נמלים והיו בטוחים כי השימוש בחומרי ההדברה הכימיים מבוצעת באופן מבוקר ובידיים טובות.
ריקו המדביר – https://www.ricoexterminator.co.il/