הריון לידה

דיאטה לאחר הלידה

גופן של נשים בהריון או לאחר לידה אינו מגיב לדיאטה כפי שמגיב הגוף כאשר הוא במצב רגיל.
זוהי סיטואציה מאוד מיוחדת בה יש להתנהג עם הגוף באופן שונה.

במהלך הלידה הגוף עובר טראומה ועל כן דרוש לו זמן מה כדי להחלים, בנוסף, אישה לאחר לידה מתמודדת עם הטיפול בתינוק
עם ההנקה, חוסר שינה וחוסר מנוחה, התרוצצויות אין סוף שהן לא דבר שבשיגרה והגוף אינו רגיל להן, חוסר זמן לטפל בעצמה, לאכול, לבשל, ובנוסף לכל אלה הגוף נמצא בחוסר איזון הורמונלי שעלול לגרום לירידה במצב הרוח ולעיתים גם לדיכאון.  

כל הסיבות הללו גורמות לגוף לעייפות ולחוסר איזון ולכן הגוף זקוק למנוחה ולתזונה בריאה ומזינה על מנת שיוכל להתמודד
עם העומס שאינו רגיל אליו.

ובכל זאת, מי שמאד רוצה לעשות דיאטה לאחר הלידה ?

הרי לכם מספר טיפים שיכולים לסייע לכן בסיטואציה מיוחדת זו.

1.      בכל זמן פנוי שתינוקך ישן, נצלי זאת וחטפי תנומה קלה על מנת להשלים שעות שינה. עייפות גורמת לחוסר סובלנות ולעצבים,
ולעיתים עצבים גורמים לגשת למקרר ולבלוס.  

2.      הרחיקו מהבית ממתקים וחטיפים ומאכלים עתירי סוכרים וקלוריות.

3.      אכלו הרבה ירקות ופירות (לא מסוכרים). בזמנכם הפנוי דאגו לחתוך ירקות שישמשו אתכן בכל פעם שאתן פותחות את המקרר.

4.      דאגו לשתות לפחות 8 כוסות מים או חליטות צמחים ביום.

5.      אכלו לפחות ארוחה בשרית אחת ביום, ודאגו כי הבשרים יהיו דלי שומן.

6.      תכננו לכן את זמני הארוחות והשתדלו לאכול 6 ארוחות ביום. בין הארוחות שמרו על טווח של 3-4 שעות, אכלו ארוחות קטנות ומזינות.

7.      פחמימות הן מקור אנרגיה לגוף וטובות גם למצב הרוח, הקפידי לצרוך פחמימות בכמות סבירה. ניתן לצרוך קטניות כפחמימה.

8.      חלבונים הם מצרך מאד חשוב לאחר לידה, חלב, גבינות, ביצים, דגים ובשרים דלי שומן.        

9.      לא להמנע לחלוטין ממתוק, מידי פעם צריך משהו מתוק לרומם את מצב הרוח, ניתן לאכול פרוסה עם שוקולד או ריבה, וניתן לצרוך גם תחליפים כגון ממרח חרובים או בארוחות ביניים מומלץ לצרוך חטיפי אנרגיה, יוגורט עם גרנולה וכו'.

10. רשמו כל אשר אתן אוכלות – אם חרגתם מהמותר, מחר תראו את הכתוב ותמתנו את האכילה.

11. כושר גופני חשוב מאד לגוף, ולמרות שאין זמן וחשק, השתדלו ללכת ברגל, אפילו כטיול עם עגלת התינוק, או לבצע תרגילים, אפילו בשכיבה.

12. אם יש באפשרותך הירשמי לסדנת הרזיה כלשהי, ישנן סדנאות שניתן להגיע עם התינוק לקבוצה מיוחדת של אמהות לאחר לידה.